יום חמישי, 15 בפברואר 2018

קריאטין בעולם הרפואה

קריאטין הוא אחד מעזרים אירגוגנים תזונתיים הפופולריים ביותר בקרב ספורטאים. מחקרים הראו באופן עקבי כי תוספת קריאטין מגבירה ריכוז קריאטין תוך שרירים אשר עשוי לסייע להסביר את השיפורים שנצפו בביצועים גבוהים בעוצמה גבוהה המוביל להתאמות אימון יותר. 


יש לומר שבנוסף לשיפור ביכולות הפעילות הגופנית בקרב ספורטאים, מחקרים הראו שתוספת קריאטין עשויה לשפר את ההתאוששות לאחר האימונים, מניעת פציעות, תרמו-גרגרציה, שיקום, זעזוע מוח ונוירופרוטקציה של חוט השדרה.

מספר יישומים קליניים הראו שתוספי קריאטין נחקרו גם במחלות נוירודגנרטיביות (כמו למשל, דיסטרופיה בשרירים, פרקינסון, מחלת הנטינגטון), סוכרת, אוסטאוארתריטיס, פיברומיאלגיה, הזדקנות מואצת, איסכמיה במוח ובלב, דיכאון בגיל ההתבגרות והריון.

מחקרים אלה מספקים ראיות רבות לכך שקריאטין יכול לשפר את הביצועים המיניים, וגם למלא תפקיד במניעת ו / או בהפחתת חומרת הפציעה, שיפור השיקום מפציעות, ועזרה לספורטאים לסבול עומסי אימון כבדים.

בנוסף, החוקרים זיהו מספר שימושים קליניים מועילים פוטנציאליים של תוספת קריאטין.
מחקרים אלה מראים כי תוספת קצרה וארוכת טווח (עד 30 גרם ליום למשך 5 שנים) הינה בטוחה ונסבלת היטב אצל אנשים בריאים ובחולים החל מתינוקות ועד לקשישים.
יתר על כן, יתרונות בריאותיים משמעותיים עשויים להיות ע"י צריכת קריאטין ואפילו נמוכה (למשל, 3 גרם ליום) לאורך החיים.
מטרתה של סקירה זו היא לספק עדכון לספרות הנוכחית בנוגע לתפקידה ובטיחותה של תוספת קריאטין בפעילות גופנית, ספורט ותרופות ועדכון עמדת העמדה של האגודה הבינלאומית לתזונה ספורטית (ISSN).

מקור: J Int Soc Sports Nutr. 2017 Jun 13;14:18. doi: 10.1186/s12970-017-0173-z. eCollection 2017.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה